Week 2 - Vakantie of stage? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Prieckaerts - WaarBenJij.nu Week 2 - Vakantie of stage? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Prieckaerts - WaarBenJij.nu

Week 2 - Vakantie of stage?

Blijf op de hoogte en volg Bo

05 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

De tweede week is alweer voorbij! Het gaat allemaal zo snel!!
Af en toe vergeet je dat wij hier zijn voor stage en niet om vakantie te vieren haha. Maar hoe kan het ook anders met dit prachtige weer, heerlijke stranden en heldere zee.

Op maandag hebben we niet zo heel veel gedaan, even een lekkere rust dag. Relaxen in de zon en wat dobberen in de oceaan hier aan het eind van de straat ;)

Dinsdag waren we wel weer vroeg op om naar Westpunt te rijden. Na ongeveer drie kwartier rijden waren we bij het meest westelijke puntje van Curaçao. Hier hebben we nog de nodige tijd gestoken in het verkeerd rijden en omdraaien totdat we dan eindelijk de prachtige stranden vonden waar iedereen het over had. Er komen maar weinig toeristen op deze stranden af en dat maakt het natuurlijk extra leuk om ze eens te bezoeken. Gelukkig had ik mijn snorkel mee, want het water zat vol met prachtige vissen en alen! In de avond zijn we hier nog naar de bioscoop gegaan :)

De woensdag is een dag om nooit te vergeten. We hadden al heel vroeg een afspraak bij de duikschool, The Dive Bus, hier aan het eind van de straat. We kregen eerst instructie van onze instructeur, Mark, wie nogal een grapjas bleek te zijn. Nadat we onze uitrusting eindelijk aan hadden waggelde we naar de baai. Als een stel pinguïns liepen we in een rijtje langzaam de zee in. Plots hoorde we mensen schreeuwen op de kade. Mark reageerde enorm snel en riep: 'Uit het water, snel! Uitrusting uit! Ren terug naar de duikschool!' Mark had razendsnel zijn uitrusting al in het water gegooid en haastte zich al naar de kade. Voordat ik mij realiseerde wat er aan de hand was had Valentijn zijn uitrusting ook al uit en rende de weg terug naar de duikschool. Sharon, Nikki en ik hebben de uitrusting van de heren het strand op gesleept. Ondertussen kwam Valentijn al terug, gevolgd door de andere duikschoolmedewerker. Vanaf de kade werd geroepen dat er een ambulance gebeld moest worden. Terwijl de medewerker de ambulance belde werd Valentijn gevraagd om terug naar de duikschool te gaan aangezien daar nu niemand was om op de boel te letten. Nu werd ons pas echt duidelijk wat er aan de hand was. Een klein meisje (rond de 6 of 7 jaar oud) was in het water gevallen. Om de een of andere reden (misschien kon ze niet (goed) zwemmen) was ze een paar keer kopje onder gegaan. Hierdoor had ze behoorlijk wat water in haar longen gekregen en moest Mark haar mond op mond beademing geven. De ambulance was erg snel ter plekken. Ondertussen zagen wij het meisje alweer rechtop zitten. Voor de zekerheid werd ze toch meegenomen naar het ziekenhuis.
Na deze onverwachte en spannende gebeurtenis konden we toch gewoon verder gaan met onze duik. Eerst moesten wij 5 oefeningen in het ondiepe water uitvoeren. Pas daarna was het veilig genoeg om het diepe water in de gaan. Tijdens deze oefeningen bootste je een aantal noodsituaties na. Wat als je luchttoevoer opeens uit je mond viel/schoot en wat je moest doen als je lucht-tank opeens leeg was.
Wij zijn uiteindelijk ongeveer 12 meter diep gedoken en hebben de meest prachtige vissen en koraal gezien. De duik duurde bijna een uur. Ik zou graag nog een aantal keer willen gaan duiken hier en uiteindelijk ook een duikdiploma halen, dat is hier namelijk veel goedkoper dan in Nederland haha ;)
Na ons duikavontuur zijn we nog het centrum, Punda, ingegaan om Koninginnedag te vieren. Hier vieren ze gewoon nog Koningsdag en Koninginnedag, elke kans voor een feestdag wordt hier aangegrepen haha!

Donderdag hebben wij vrij weinig gedaan. Even lekker Skypen met de familie en wat rondhangen in het huisje.Na het eten nog even met z'n alle op de bank om een serie te kijken op de laptop en daarna lekker het bed in.

Vrijdag hebben we vooral besteed aan boodschappen doen. Het is hier niet makkelijk om alle spullen bij één supermarkt te vinden. Na drie supermarkten bezocht te hebben konden wij dan eindelijk naar huis toe. Wij hadden nog wat mensen uitgenodigd om mee te eten, wij gingen namelijk lekker barbecueën!

Zaterdag hebben wij ook weer vrij weinig gedaan, we beginnen al te integreren met de Curaçaose mentaliteit. Valentijn en ik zijn naar de Scuba Lodge gegaan om onze toekomstige mentoren te ontmoeten onder het genot van een koud drankje. Sharon en Nikki vertrokken in de middag al naar het centrum om het concert van Marco Borsato bij te wonen. Valentijn en ik hebben verder lekker niks gedaan en 's avonds heerlijk zelf gekookt.

De laatste dag van deze heerlijke week hebben wij afgesloten op Saint Tropez Oceaan club. Lekker de hele dag aan het zwembad in de zon bakken met prachtig uitzicht op de oceaan. Wat wil een mens nog meer. Het is mij dit keer ook eindelijk gelukt om niet te verbranden! Hoeraatje voor mij ;)

Komende week begint dan eindelijk onze stage! Ik ben ontzettend benieuwd. Vooral omdat wij nog steeds geen auto hebben (het openbaar vervoer is hier een zooitje ongeregeld) dus hoe wij op stage moeten komen is nog maar de vraag haha, oeps!

• 06 Mei 2014 - 22:15

Sylvia. :

Leuk om je zo te volgen, geniet verder en ben benieuwd naar je volgende bericht,
    Liefs van ons. Xxx het