Week 4 - Druk druk druk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Prieckaerts - WaarBenJij.nu Week 4 - Druk druk druk - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Prieckaerts - WaarBenJij.nu

Week 4 - Druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Bo

19 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Er is alweer een weekje voorbij en wat ging hij snel! Deze week werd het al wat drukker op stage en ik heb daarnaast natuurlijk ook nog veel leuke dingen gedaan. :)

Maandag was een drukke dag op stage. Ik kwam 's ochtends op stage aan en kreeg toen te horen dat mijn mentor ziek was. Ze doen hier net echt aan vervanging, dus was de vraag of ik de klas in me eentje over kon nemen voor die dag. Natuurlijk was dit een mooie uitdaging en dus had ik nog even een half uurtje om alles door te nemen voordat de kinderen binnen kwamen. Veel collega's kwamen nog vragen of ik het wel zou gaan redden en dat ik altijd om hulp kon komen vragen. Ze deden net alsof ik levend opgegeten zou gaan worden door de kinderen haha!
Gelukkig had ik wél vertrouwen in mijn eigen kunnen en de dag is heel goed verlopen. Ik moest soms wel streng zijn, maar daarna hebben de kinderen zich ook goed gedragen. :)
Naderhand waren de collega's blij verrast dat ik het overleefd had, misschien hadden ze nog niet helemaal door dat ik al drie jaar regelmatig stage loop. ;)

Dinsdag was een lange dag op stage. Aan het eind van de dag was er een vergadering. Maar ze weten hier op Curaçao heel goed hoe je moet vergaderen. Iedereen kreeg een vol bord met een heerlijk (warm) pastagerecht, gemaakt door de leerkracht van groep 8. Blijkbaar is elke week iemand anders aan de beurt om het eten te regelen. Dat is zeker geen verkeerde gewoonte!

Woensdag zijn wij na stage naar de bioscoop gegaan. De vorig keer was het niet gelukt om naar de juiste film te gaan (was toen uitverkocht), dus dit was de tweede poging. We waren ruim van tevoren daar en hebben ons goed vermaakt tijdens de film: 'The other woman'. Toen de film afgelopen was moest je weer via de zelfde weg, als dat je gekomen was, de bioscoop weer verlaten. Op weg naar de uitgang kregen wij het stoute/briljante idee om gewoon naar nóg een film te gaan. Na ons 20 minuten op het toilet "verstopt" te hebben zijn we ook nog naar 'Neighbors' gegaan. Wij hadden dus dubbele pret die avond. Voor 3 euro naar twee films, dat moet kunnen voor 1 keertje haha. ;)


Donderdag had ik op stage weer de hele dag de klas. Dit keer kon mijn mentor mij observeren en kreeg ik dus ook gerichte feedback op het eind van de dag. Ze was erg positief over mij, alleen vond ze mij soms een beetje te streng. Aangezien ik vind dat zij soms niet streng genoeg is, waardoor de kinderen naar mijn mening gewoon echt brutaal zijn, weet ik nog niet wat ik met deze feedback ga doen...
Aan het eind van de dag kregen wij in het huisje er een nieuwe logee bij en hebben wij de verjaardag van een huisgenootje (alvast) gevierd met een grote chocolade taart. Nomnomnom!

Op de laatste stagedag van deze week heb ik een aantal filmpjes gemaakt tijdens een van de lessen. Als ik deze bewerkt heb stuur ik het filmpje naar mijn stageklas in Nederland, zo kunnen zij ook zien hoe het hier ongeveer werkt.
Deze dag was ook de 'echte' verjaardag van het huisgenootje en dus zijn we heerlijk gaan uiteten bij 'De Gouverneur', met prachtig uitzicht op de pondjesbrug en de Handelskade in Punda.

In het weekend zijn we naar Kokomo beach en Grote Knip geweest. Op beide plekken heb ik prachtig kunnen snorkelen. Een huisgenootje heeft hier ook onderwater foto's van gemaakt, dus die zullen ook uiteindelijk nog verschijnen op Facebook. :D
Zondag avond zijn we gaan uiteten met vrienden van een huisgenootje bij het restaurantje aan het eind van de straat en daarna nog even een drankje gaan doen bij Mambo. Het was een zeer geslaagd weekend!

Deze week heb ik ook veel tijd moeten steken in het maken van schoolwerk/sollicitatiebrieven etc. etc., maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen haha ;) Ik heb gelukkig wel al reacties gekregen van de stageschool waar ik gesolliciteerd heb en dinsdag heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek via Skype...spannend!! :O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5080

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 03 Juli 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: