Week 5 en 6 - Stage, gezelligheid en bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Prieckaerts - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 - Stage, gezelligheid en bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bo Prieckaerts - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6 - Stage, gezelligheid en bezoek

Blijf op de hoogte en volg Bo

02 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Ollaaa allemaal!

Afgelopen week heb ik geen reisverslag gemaakt, dus dit keer krijgen jullie de dubbele portie ;) Bear with me please...

Vorige week was een drukke stageweek. Ik heb weer de klas voor een aantal hele dagen gedraaid en gefilmd bij de themalessen op de stage school. Ik krijg nog steeds hele positieve feedback van mijn mentor, dus dat is natuurlijk erg fijn. Ik krijg vanzelfsprekend ook tips, maar deze zijn vooral heel erg gebonden aan deze klas, dus ik vraag me af of ik daar iets aan heb voor mijn algemene ontwikkeling. Wel één ding is zeker, mijn geduld en pedagogische vaardigheden worden in deze klas elke dag behoorlijk op de proef gesteld.

Vorige week zaterdag kwam Veerle, mijn zus, hier aan op Curaçao. Ze kwam mij een weekje opzoeken! :D
De dag daarna zijn we met de hele groep naar Klein Curaçao gegaan. Met een zeilboot vertrokken wij al vroeg naar het onbewoonde eiland. De zee was behoorlijk ruw en een aantal medepassagiers konden hun ontbijt helaas niet binnenhouden. Hier hebben we een korte wandeling over het eiland gemaakt en vooral veel gesnorkeld. Ik heb met minstens 6 verschillende zeeschildpadden gezwommen. Ze waren totaal niet schuw, dus ik kon ze heel makkelijk aanraken en onder ze door zwemmen. Dat was echt geweldig!
De terugreis met de boot was heel chill. Lekker met een drankje op een net boven het water hangen en zonnebaden! :D

Op maandag ging de wekker al heel vroeg. Valentijn ging met zijn stageklas op schoolkamp naar Bonaire en dus heb ik hem heel vroeg afgezet op het vliegveld. Daarna snel door naar stage voor de sportdag. De hele dag heb ik rondgelopen om de leukste dingen vast te leggen op video. Gelukkig hadden mijn zus en ik het eind van de middag nog lekker samen de tijd om leuke dingen te doen. Eerst lekker naar het strand en daarna uiteten.
Dinsdag had ik voor de twee keer een sollicitatiegesprek via Skype (voor de stageschool waar ik volgend jaar stage zou gaan lopen) en de rest van de dag de tijd om mijn zus wat meer van het eiland te laten zien. Playa Lagun was prachtig en we hebben de dag afgesloten met een prachtige zonsondergang op Kokomo beach.

Woensdag avond zijn Veerle en ik weer naar het vliegveld gereden om Valentijn op te halen. Dat verliep niet helemaal volgens plan. We werden eerst door de politie weggestuurd waardoor wij om moesten rijden, namen daarna de verkeerde afslag waardoor wij 10 minuten stonden te wachten op de verkeerde plek en toen we weer op de parkeerplaats waren van het vliegveld reden wij ook nog bijna de slagboom omver! Hahaha! Uiteindelijk kwam Valentijn met een beetje vertraging op het vliegveld aan en zijn we weer veilig thuis aangekomen ;)

Donderdag hebben wij Valentijn achter gelaten in zijn bed en zijn Veerle en ik al vroeg van huis vertrokken om de Christoffelberg te beklimmen. Ik had een saai wandelpad verwacht, maar gelukkig werd het al snel een stukje uitdagender. We moesten letterlijk naar de top klimmen. Even niet goed opletten en je kon zomaar een aantal meters naar onder donderen. In Nederland had je daar al lang een klimharnas aan moeten hebben...heerlijk, die Antilliaanse mentaliteit! ;)
De auto had het wel een beetje moeilijk met de heen en terugreis, maar de zusters Prieckaerts zijn niet achterlijk en zijn best handig in het fixen van onze rammelbak. In totaal zijn we maar drie keer stil komen te staan. De laatste keer was vlak bij huis, er kwamen gelijk acht jongens aanrennen die onze auto wel even wilde duwen, zij konden twee blonde dames in nood natuurlijk niet zomaar aan hun lot over laten haha ;)

Vrijdag was een drukke dag. Veerle, Valentijn en ik zijn 's ochtends gaan shoppen in Punda en moesten ons daarna naar het vliegveld haasten om Veerle weer helaas weer uit te moeten zwaaien. Zo'n weekje gaat toch echt heel snel voorbij. :(
Hierna zijn Valentijn en ik nog even langs de wasserette geweest. Voor de eerste keer hier op Curaçao eens even écht schone was! :D
Wij wilde daarna de middag op het strand liggen. Helaas had Valentijn de auto afgesloten terwijl de sleutels nog op het contact zaten. Gelukkig nam onze verhuurde de telefoon op en hij zou meteen onze kant op komen met een reservesleutel. Na een halfuur wachten was hij er dan eindelijk.
Na een paar uurtjes luieren op het strand moesten we alweer naar huis om te eten en ons klaar te maken. Vrijdag avond stond namelijk in het teken van de Full Moon Party op Kokomo Beach. Ze vierde het tweejarig bestaan van het maandelijkse feest en er werd al een week lang overal reclame gemaakt voor dit 'geweldigste feest van Curaçao'. Je snapt wel dat wij dus niet achter konden blijven en ook even voor ons zelf moesten zien hoe goed ze een feest kunnen vieren hier. Na een grondig en uitgebreid onderzoek moet ik constateren dat de Full Moon Party bij Kokomo inderdaad een behoorlijk goed feestje is en voor herhaling vatbaar kan zijn. ;)

In het weekend hebben we vooral veel tijd genomen om bij te komen van vrijdagavond en nog wat huiswerk te maken. Wij hebben de week afgesloten op Playa Porto Marie. Ik ben erg blij dat ik mijn snorkelspullen bij mij had, er waren namelijk weer erg veel mooie vissen te zien en ik heb zelfs nog met een pijlstaartrog kunnen zwemmen. Op die momenten baal ik dan wel heel erg dat ik geen onderwatercamera heb... :(

Volgende week zal ik het weer druk hebben met stage/huiswerk, maar er staan ongetwijfeld nog hele leuke/mooie dingen op ons te wachten! :D

Masha danki voor het lezen van dit lange verslag en ik ga weer proberen om het elke week bij te houden.

Ayo!

  • 02 Juni 2014 - 10:15

    Veerle:

    Het was heeeeeerlijk! Ik heb het hele weekend nodig gehad om te ontwaken uit die mooie droom. Enjoy honey! Dikke kus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bo

Actief sinds 16 April 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 5067

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 03 Juli 2014

Stage op Curaçao

Landen bezocht: